6.13.2010

DÜN ATATÜRK’ÜN SOFRASINDAYDIM


Bir kitap okumuştum iki yıl önce ,adı;’Atatürk’ün sofrası’..İçersinde bir bölüm;’Yorgonun meyhanesi’..

Şöyle anlatıyordu yazar özetle ;Atatürk harbiye öğrencisiyken buraya arkadaşlarıyla birlikte gider içki içer ,yemek yer sohbet ederdi,burada hesabı olduğundan,hesabı yazdırır ve ay başında öderdi..Harbiye öğrencisi Mustafa Kemal,Gazi Mustafa Kemal Paşa olur,yıllar sonra aklına düşer İstanbul ve arkadaşlarıyla tekrar gider,sokaklar ve mekanın önünde izdiham,karşılamalar…Paşa bunu kabul etmez öğrencilik yıllarında olduğu gibi sade bir vatandaş olarak içmek ister.Oturur içkisini içer ve arkadaşlarıyla sohbet eder..Kalkarken de ‘Yorgo hesaba yaz ay başında ödeyeceğim’der.. Yorgo hemen karşılık verir,’Güle güle Mustafa Kemal'der…Tıpkı öğrencilik yıllarında olduğu gibi..

İşte burada başladı her şey..Öğrendim ki böyle bir yer hala var beyoğlun da, adı Atatürk’ün değiştirdiğiyle ‘Cumhuriyet Meyhanesi’..Ve çok sevdiğim o adamın bir zamanlar çok sevdiği o yere gittim,hikayesini dinledim..
İkinci kat,cam kenarında 5 numaralı masa onun ki,masanın üst tarafında eski bir saat var, 09:05 geçe durmuş! Ve hemen sağ tarafta bir tapu senedi üzerinde ;Niteliği:Vatan Toprağı,Surhler:Bu parsel bir bütündür,bölünemez,parçalanamaz,Satılamaz, Sahibi: Türk Cumhuriyeti vatandaşı! yazan bir senet..1938’den sonra Atatürk’ün oturduğu 5 numaralı masa,onun anısına her yıl 10 Kasım’da onun istediği gibi donatılıyor; Kulüp Rakısı ve beyaz leblebisiyle…

Ve ben Atatürk’ün sofrasındaydım,Onun oturduğu masada oturdum, bir başkaydı havası,biraz türk sanat müziği,fasıl,biraz tebessüm,biraz ona özlemle sohbetler ettik hakkında,hep birlikte saygıyla kadeh kaldırdık..Ve onun masasında oturmanın onuru ve mutluluğuyla ayrıldık ordan..

Burası ‘Cumhuriyet Meyhanesi'…

Gazi Mustafa Kemal Atatürk’e Saygılarımla…

9 yorum:

  1. Başlık ordaki bir gazete küpüründen,Atatürk'ü düşünerek tarihi yaşamak,fasıl,lezzetli mezeler,ehlikeyfle rakı keyfi ve olmazsa olmaz arkadaş sohbetleri..bende kalanlardı bunlar..Tavsiye ederim!..

    YanıtlaSil
  2. Tek kelimeyle muhteşem..Yazını okurken bir an bende kendimi orada,o masadaymışım gibi hissettim.İtiraf etmeliyim ki bu konuda oldukça başarılısın ;)) Yeni yazılarını,yeni keşiflerini merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. Anahtarım Atatürk'ün masasında düşmüş. Sonra geri dönüp buldum. Anahtarımı alıp lastiklemişler. Döneceğimi bilmişler :) Anahtarımla girmiştim, kaybettim, yine buldum yine anahtarımla çıktım Atatürk'ün meyhanesinden :)

    YanıtlaSil
  4. tşk ederim esra düşüncelerin için..Bu arada yahyacım senınde anahtarını bulmana cok sevındım:)

    YanıtlaSil
  5. Böyle bir mekandan haberdar değildim ama öyle güzel anlatmışsın ki gitmiş kadar oldum. İnşallah bir gün fırsat bulur o harika atmosferi yaşarım. Yazı için teşekkürler, hakikaten çok başarılı..

    YanıtlaSil
  6. Ben de sana çok tşk ederım dusuncelerın için,fırsat bulabilirsen gitmeni tavsiye ederim..

    YanıtlaSil
  7. evet biliyorum orayı,ama içine hiç girmedim birgün beraber gideriz o mekanın havasını solumak Atamızın masasında oturmak isterim.
    yazında hiç fena değil tebrikler...

    YanıtlaSil
  8. Teşekkür ederim zafer abicim..Bir gün beraber gitmek dileğiyle

    YanıtlaSil
  9. Abi çok duygu yüklü yazı olmuş. Ata'yıda saygı ve minnetle tekrar andık, Eyvallah.

    YanıtlaSil